01-04-2013 11:27

Open brief aan de heren Teeven en Opstelten

Open brief aan dhr. Teeven en Opstelten,

Geachte heren,
Mijn naam is Gerrie de Jongh en ik ben inwoonster samen met mijn gezin van het eens zo mooie en veilige Nederland.
Ik zeg bewust eens omdat het dat in mijn ogen allang niet meer is.
Als ik nu in de ochtend wakker word gaat er alleen maar door mij heen, wat gebeurt er vandaag weer aan ellende?
Ons land gaat roemrucht ten onder aan geweld, intimidatie, bedreiging en machtsmisbruik.
En dan wilt u heer Teeven de komende jaren nagenoeg alle gevangenissen sluiten en de boeven enkelbandjes geven!!!
U wilt supergevangenissen bouwen en alles privatiseren naar Amerikaans model.
Dit terwijl u niet eens in staat bent om de nu loslopende 15.000 criminelen die nog een straf moeten uitzitten op te pakken.
U bent nu niet eens in staat om iets te doen voor de vele burgers die dagelijks in angst leven zoals wij zelf omdat een Burgemeester en Politie er lak aan heeft of je word bedreigd en je huis word uitgerookt door asociale buren!!
Wij zijn net als Gijsbert uit Haelen slachtoffer van burengeweld.
Ook wij leven ondergedoken.
Net als vele andere burgers in dit land.
Wij kennen inmiddels vele mensen die hieraan ten prooi vallen.
Maar er is niemand die ons hoort laat staan iemand die ons helpt!
We worden pas gehoord als we de rollen omdraaien en van slachtoffer dader worden.
Dus heer Teeven, eerst laat u anderen rustig ons leven en huis verwoesten en vervolgens pakt u mijn man zijn baan na ruim 30 jaar af!!!
Ik begrijp het niet meer!
Als voormalig Officier van Justitie weet u wat er speelt.
U weet wat de pakkans momenteel is.(0)
U weet ook dat er niet genoeg blauw is om te handhaven.
Het blauw wat op straat is gaat u inzetten voor grootscheepse controles om de Belastingkas te spekken!
Of om een hek weg te halen in het kader van handhaven!
Dit terwijl er allang gehandhaafd had moeten worden toen Gijsbert aangaf slachtoffer te zijn van de buren!!
Waar was u toen om te handhaven?
En toch gaat u gewoon door met uw plan.
Het plan om Nederland nog verder de afgrond in te duwen als nu.
Ons land en zijn burgers valt ten prooi aan corrupte bestuurders en aan bestuurders die geen enkel inlevingsvermogen hebben laat staan een oplossingsgericht vermogen.
Is dit het land waarin wij onze kinderen moeten grootbrengen?
Dus dagelijks in angst leven en leven in een gevangenis die ik mijn huis moet noemen?
Leven in een wereld waarin ik geleerd heb dat het recht van de sterkste geld en niet meer het recht van elke burger.
Elke regel en wet is er schijnbaar om overtreden te kunnen worden.
Want hij word immers overtreden door diegene die de wet moeten handhaven.
Er is geen verschil meer tussen wetsdienaren en criminelen.
De lijn daartussen is wel zo krom en vaag geworden dat er bijna geen verschil meer is.
Dat is geen land waarin ik wil wonen laat staan een land waarin ik mijn kinderen wil grootbrengen.

Indien u nu denkt, ach ik gooi deze brief in mijn prullenbak en die mevrouw vergeet het wel dan heeft u het mis!
Ik stop niet voordat al deze mensen net als ons een stem hebben.
Een stem en een gezicht wat u nooit meer vergeet!
Ik blijf u benaderen net zolang totdat het voor al deze mensen is opgelost.
Ik zal geen moment onbenut laten om de wereld te vertellen hoe u omgaat met al deze mensen!
Hoe u ze in de kou laat staan en er niet voor ze bent.
Dus heer Teeven, u gaat nog veel van mij horen!!!!

—————

Terug


Contact